Worshop Duurzame Familiebedrijven

Workshop bedoeld voor eigenaren van familiebedrijven verzorgd door leden van de 

Blauwzaam werkgroep Familiebedrijven.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld!

THEMA: PROFILERING ALS FAMILIEBEDRIJF POSITIEF VOOR
IMAGO & MARKETINGCOMMUNICATIE

Vanuit rentmeesterschap, met en voor ondernemers een duurzame vitale regio te bewerkstelligen waar het goed wonen, leven en werken is, is het doel van BlauwZaam. Met name het familiebedrijf is sterk vertegenwoordigd en (historisch) sterk verbonden met de regio en gemeenschap. Als werkgroep willen we een actieve bijdrage leveren aan het voortbestaan van familiebedrijven en daarmee aan de duurzame vitaliteit van onze regio.

Familiebedrijven zijn krachtig en presteren op bepaalde aspecten beter dan niet familiebedrijven. Mensen hebben veelal positieve associaties met het woord familiebedrijf. Zo wordt een familiebedrijf vaak als betrouwbaar gezien, band met de regio, loyaal, sociaal, goede werkgever. Er valt voor familiebedrijven nog veel te behalen door in hun communicatie- en marketingactiviteiten zich te profileren als “familiebedrijf”. In de bijlage vindt u een interessante samenvatting van het rapport Marketing en familiebedrijf. Dit onderzoek gedaan door Baker Tilly Berk N.V. en Nyenrode Business Universiteit onderzoekt het gebruik van de krachten van het familiebedrijf in de communicatie.
Tijdens de workshop van 21 maart gaan we actief aan de slag om inzicht te krijgen of het gebruik van ‘familiebedrijf’ in je communicatie zin heeft voor jouw bedrijf en wat dat concreet betekent.

Wij willen je vragen om voor de workshop een voorbeeld van communicatie uiting mee te nemen van een familiebedrijf dat zich neerzet als familiebedrijf.

Deelnemers werkgroep:

  • Arto van der Grijn - Speciaalbakkerij Van der Grijn B.V. – Groot-Ammers
  • André Baars - C.M. Baars &Zn B.V. – Nieuwland
  • Arie Korevaar - Korenet B.V. – Groot-Ammers
  • Gert Krijgsman - Kop Beveiliging B.V. – Leerdam
  • Piet Spruijtenburg/Tamme de Vries - ProMissie Bedrijfsoverdracht B.V. – Groot-Ammers
  • Debbie Zwijnenburg - Zwijnenburg Mode VOF – Meerkerk

 Profilering als familiebedrijf positief voor imago: zie de bijlage

Wanneer:        
21 maart    20.00-21.30 uur (inloop vanaf 19:30 uur).

Wat:                 
Workshop familiebedrijven en communicatie

Waar:              
Hokra, De Vort 5, 4225 SH Noordeloos

Aanmelden:    
familiebedrijven@blauwzaam.nl
graag voor 15 maart

Na afloop is er een borrel en de mogelijkheid om te netwerken en ervaringen uit te wisselen.